.

.

czwartek, 26 listopada 2015

Śmieciowy problem ...



W odpowiedzi na wystąpienie Wójta Gminy Łaskarzew na X sesji Rady Gminy Łaskarzew z dnia 29 września 2015 roku dotyczące „Informacji Wójta Gminy Łaskarzew dotyczącej zasad naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi” na słowa Wójta Gminy, który wówczas powiedział, że: „Z przedstawionych przez Pana Gurdka wyliczeń, że w okresie od dnia 6 maja 2013 roku do dnia 6 listopada 2014 roku”, to informuję Pana, Panie Wójcie, że to nie są wyliczenia Pana Gurdka. Są to wyliczenia Pana, umieszczone w umowie nr 14/2013 z dnia 24 czerwca 2013 roku, zawartą pomiędzy Gminą Łaskarzew reprezentowaną przez Mariana Janisiewicza Wójta Gminy Łaskarzew przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Hanny Seremak a firmą  EKOLIDER Jarosława Wyglądała - właściciel. Załącznik nr 1 do umowy nr 14/2013 rozdział IV - SIWZ - strona 2 i 3 ww. załącznika: „Zestawienie danych z złożonych deklaracji - liczba nieruchomości zamieszkałych z poszczególnych miejscowości gminy Łaskarzew, z których będą odbierane odpady komunalne wraz z liczbą mieszkańców i zadeklarowanym sposobem odbioru. Liczba mieszkańców 4528 osób. Liczba nieruchomości ogółem 1157. W analizie stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Łaskarzew.  Łaskarzew, marzec 2014 roku. Niniejszy dokument stanowi roczną analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Łaskarzew za 2013 rok. Dokument ten ma również dostarczyć informacji o liczbie mieszkańców, ilości złożonych deklaracji. Głównym celem przygotowania niniejszej analizy jest dostarczenie niezbędnych informacji do stworzenia efektywnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Podstawa prawna art. 3 ust. 2 pkt 10 Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - stan na dzień 31 grudnia 2013 roku, Wójt Gminy Łaskarzew Marian Janisiewicz. Liczba złożonych deklaracji 1157 . Liczba osób wpisanych w deklaracjach 4528 osób”.
Kolejna - Umowa nr 3/2015 pomiędzy Gminą Łaskarzew reprezentowaną przez Mariana Janisiewicza Wójta Gminy  przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Hanna Seremak a firmą EKOLIDER Jarosław Wyglądała - właściciel. Załącznik nr 1 do umowy nr 3/2015 strona 2. Liczba mieszkańców 4716 osób. Liczba nieruchomości 1285.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Łaskarzew, marzec 2015 roku. Niniejszy dokument stanowi roczną analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Łaskarzew za rok 2014.
Dokument ten ma również dostarczyć informacji o liczbie mieszkańców, ilości złożonych deklaracji. Głównym celem przygotowania niniejszej analizy jest dostarczenie niezbędnych informacji dla stworzenia  efektywnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Podstawa prawna art. 3 ust. 2 pkt 10 Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Stan na dzień 31 grudnia 2014 roku. Wójt Gminy Marian Janisiewicz. Liczba nieruchomości 1299. Liczba mieszkańców 4716 osób.
          W wyżej wymienionej informacji Wójta Gminy padło stwierdzenie, że: „Większość stwierdzeń zawartych w wystąpieniu Pana Janusza Gurdka z dnia 31 sierpnia 2015 roku to nadinterpretacja faktów i manipulacja danymi''. Królowa nauk - matematyka - opiera się na 4 głównych działaniach (dodawanie, odejmowanie,  dzielenie i mnożenie), jeśli posiadamy dane (a takie dane posiadamy, bo są one wskazane w dwóch przedmiotowych umowach i dwóch analizach).
Działanie z jedną niewiadomą:
Liczba mieszkańców 4528 osób + X = 4716 osób
Liczba nieruchomości ogółem 1157 + X = 1258 (dane z umów nr 14/2013 i 3/2015).
W analizie za 2013 rok i analizie 2014 rok - dane na dzień 31 grudnia 2013 roku i 31 grudnia 2014 roku.
4528 osób + X =4716 osób.
Liczba złożonych deklaracji 1157 + X =1299.
Może łatwiej będzie w odejmowaniu:
4716 osób - 4528 osób = 188 osób
Liczba deklaracji 1299 - 1157 deklaracji = 142 deklaracje.
W tym miejscu chciałbym zacytować słowa Pana Wójta Gminy: „Usilne forsowanie przez niego tezy nie mają uzasadnienia i mogą wprowadzać w błąd. Ponadto zabieranie czasu pozostałym radnym, urzędnikom oraz angażowanie ich w sprawy nie związane z sensownym działaniem na rzecz gminy podważa zaufanie obywateli do władz samorządowych i Urzędu Gminy oraz wprowadza zamęt i dezorganizacje pracy. Pan Gurdek jako radny - przedstawiciel społeczeństwa”. I tu (stety czy niestety dla Pana, Panie Wójcie), w tym ostatnim zdaniu powiedział Pan prawdę z całej tej informacji Wójta Gminy .
Przedstawiciel społeczeństwa domaga się traktowania całego społeczeństwa wspólnoty gminnej czyli wszystkich mieszkańców jednakowo. Jeśli ustawodawca w rozdziale 2 - Zadania Gminy - Ustawy o utrzymaniu  czystości i porządku w gminach w art. 3 ust. 2 pkt 3 mówi: „obejmują wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gminy systemem gospodarowania odpadami komunalnymi”. Czyli deklaracje może złożyć właściciel  nieruchomości. Ustawodawca określił pojęcie właściciel nieruchomości w art. 2 ust. 1 pkt 4, że: „ilekroć w ustawie jest mowa o właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością”. Patrząc na różnice liczby deklaracji - 142 deklaracje licząc tylko właścicieli - 142 nieruchomości, którzy przez 18 miesięcy nie uiszczali opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. To na Pana ustawodawca nakłada obowiązek pilnowania i traktowania  wszystkich jednakowo. Jeszcze raz zacytuje Pana Wójta: „Pan Gurdek jako radny - przedstawiciel społeczeństwa winien wykazywać się rozwagą i podejmowaniem działania ważone dobrem społecznym.'' I tu się z Panem Wójtem w całej rozciągłości zgadzam. Od dnia 30 grudnia 2014 roku moje pierwsze zapytanie na III sesji Rady Gminy do dnia 29 września 2015 roku. To są działania wyważone, nacechowane rozwagą. Nie są to żadne manipulacje i przeinaczenie faktów. Zostaje jeszcze 240 nieruchomości niezamieszkałych. Cytuję dalej Pana słowa: „przede wszystkim stwierdzenie jakoby różnica pomiędzy ilością nieruchomości (według ewidencji gruntów i budynków), a ilością nieruchomości zamieszkałych (według złożonych deklaracji), to 240 nieruchomości jest niezamieszkałych”. Pisze Pan w ewidencji gruntów i budynków, czyli są znani właściciele. Jeśli opieram się na danych zatwierdzonych przez Pana i podpisanych przez Pana to kto nimi w rzeczywistości manipuluje” Radny Gurdek, czy Wójt Janisiewicz???!!!

Różnica w ostatnich wyborach samorządowych pomiędzy Panią Teresą Orowiecką a Panem Marianem Janisiewiczem to:
-       Marian JANISIEWICZ - 1451 głosów,
-       Teresa OROWIECKA - 1114 głosów.
Z podstawowych zasad matematyki, czyli odejmowania wynika, iż jest to różnica 337 głosów.
142 nieruchomości + 240 nieruchomości niezamieszkałych = 382 nieruchomości???!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz